Historie chopperů
Ucelená historie chopperů začíná po 2. světové válce. Když se  američtí vojáci vrátili z Evropy nebyli spokojení s tím,  jaké motocykly jim nabízely domácí značky jako Harley Davidson a Indian.  Pamatovali si na evropské stroje Triumph, BSA a Royal Enfield, které  byly štíhlejší, rychlejší a přitažlivější. V dobovém filmu z roku 1953  The Wild One proto jezdí většina motorkářů  na lehkých anglických strojích.
Majitelé amerických značek pak začali  své těžké motocykly odlehčovat, aby se vyrovnali evropské konkurenci.  Velkou roli zde hráli hlavně tzv. "outlaws" (napr.  Hell´s Angels), kteří záměrně dráždily okolí "očesanými" (chopped)  stroji. V té době bylo totiž snížení váhy nejjednodušším způsobem  zvýšení výkonu. Začali se také zkracovat blatníky a montovat malá kulatá  světla. To a další věci jednak snížily váhu, zlepšily odpich a  hlavně dodaly stroji osobitý vzhled. Tyto motocykly se zatím  neoznačovaly jako choppery, ale jako bobbers (rachotiny).  Prakticky každý si mohl udělat ze sériové mašiny sundáním nepotřebných  dílů a namontováním jiných svého bobbera.
Výraznější změny se zásahem  do samotné konstrukce motocyklu přišly až v 60. a 70. letech minulého  století. Bobbery tenkrát uvolnily místo chopperům a to hlavně díky filmu Easy Rider  z roku 1969 ve kterém hlavní protagonisté Peter Fonda a Denis Hopper  křižují Ameriku na ukázkových chopperech. Každý motorkář, co snímek  viděl, chtěl najednou řídit stejný stroj jako Fonda, slavný Capitan  America. Nikdo už pak neváhal a začal si stavět svého vlastního  choppera. To odstartovalo celé nové hnutí.
Choppery vyjíždějící z  domácích dílen mechaniků někdy označované D.I.Y. (udělej si sám) jsou  později následovány stavbami od specializovaných firem. Jednotlivec,  který chtěl choppera tak už nemusel vše dělat sám, ale mohl si upravenou  součástku nebo celý postavený motocykl koupit. Bohužel tento fakt  zpomalil kreativitu a originalitu chopperů. Každý si teď může objednat  stroj vyrobený na zakázku místo toho, aby si ho sám vytvořil.
Choppery  začaly být ještě více populární asi od roku 1985, kdy většina světových  sériových výrobců zařazuje do modelových řad motocykly se vzhledem  chopperu. Opravdový chopper však musí vzniknout pod rukama motorkáře.  První choppery byly z původních Harleyů, které jejich majitelé upravili a  stejně pak vznikají z evropských a japonských motocyklů. Podle země  svého zrodu a použitého motoru pak rozlišujeme mnoho stylů vzhledu  chopperu.
Ke konci minulého století mírně upadají klasické choppery v  očích veřejnosti do pozadí a na silnicích jezdí čím dál více úprav ve  sportovním stylu dragster. Naštěstí je zde mnoho nadšenců, které  uchvátily choppery z filmu Easy Rider a stále chtějí stroj na kterém  jezdil Fonda. Jsou zde i časopisy jako Easyriders, Streetchopper, BSH  nebo čím dál populárnější pořady na Disovery Channelu (např American choppers), které pomáhají  zviditelnit choppery více lidem. V poslední době tak popularita tohoto  stylu znovu stoupá.

why us college essay a51cmj
(EugeneRon, 7. 4. 2023 0:29)